12 juni 2009

Designern bakom SMID...

Som jag skrivit tidigare, funderar jag ganska mycket på hur personlig jag ska vara här på bloggen, hur mycket jag "vågar" berätta, hur mycket jag borde dela med mig?
Hur ärlig man kan vara angående butiken, kunder etc? Vart drar jag gränsen?

Om SMIDs kunder verkligen vill läsa om alla mina funderingar, analyser och tankar...
Det kanske är intressant att få en inblick i en designerns tankar?

Om jag bara ska skriva om SMID och butiken eller om jag ska fortsätta som nu, att ha bloggen som ett bollplank, ett ställe där jag skriver av mig mina funderingar och förhoppningsvis finner svar genom att analysera med mig själv...

...tanken är aldrig att sälja, jag vill inte att läsarna ska känna att de läser "reklam" trots att jag självklart marknadsför mig (som designer), SMID och butiken genom bloggen...

Storytelling? Bloggen är kanske ett sätt att berätta historien om SMID, att få kunden att känna sig medverkande, en del av konceptet...i mina tankar har ju alltid idéen funnits att kunden borde vare mer delaktig, att jag borde lyssna på vad hon tycker och utveckla kollektionerna därefter...

Inga kommentarer: