16 juni 2009

Drömmar vs Mardrömmar

Jag brukar alltid sova bra, länge o mycket, älskar att sova och jag brukar drömma, konstiga knasiga fantasidrömmar...

...men på senaste sover jag dåligt, vaknar ofta och drömmer mardrömmar...jag vet orsaken men undrar ändå vad drömmarna betyder, om mitt undermedvetna försöker berätta nått, om jag bearbetar saker på nätterna...

Så jag söker på drömtydning och finner följande svar...

* Är du jagad i drömmen så betyder det att du är stressad och behöver lugna ner dig.
* Om du drömmer att du dör, så kommer ditt liv att förbättras. Om någon annan dör så förutspås en födelse, ett bröllop eller en vinst. Döden symboliserar framgång, frihet och lycka.
* Om du drömmer att du flyger, så söker du frihet
* En dröm om gråt och tårar brukar oftast vara av en befriande typ, så att man bara ler när man sen vaknar. (? nej, inte i mitt fall!)
* Drömmar om ett lugnt blått vidsträckt hav symboliserar frid, glädje och möjlighet att förverkliga sina innersta drömmar.


Jag tror inte jag blev så mycket klokare men hoppas ändå att jag slutar drömma mardrömmar...(Jo, jag har även lärt mig att vakna, säger till mig själv i drömmen att detta är inte verklighet, det är en dröm, vakna! så vaknar jag...)

1 kommentar:

Sanna sa...

Snygg blogg