12 juni 2009

en liten second hand fråga?

Kan man verkligen kalla en ZARA klänning (trolig last season) för kvalitets second hand, VINTAGE?

Jag bara undrar...
Trodde aldrig Zara, H&M etc kunde bli kvalitet, ännu mindre Vintage? Förstår inte att man köper "kedjemärken" som second hand...

Snälla förklara för mig, för jag förstår inte hur man då känner sig unik?, om man nu köper ett använt H&M plagg billigt när troligen 10 000 andra oxå har ett i garderoben? Är det för att de har blivit för inne, för coolt, för trendig så nu kvittar det, vad det är man köper, så länge man kan säga att man hittat det på second hand? Billigt!!!

En fråga till när jag ändå är på G, är inte en del av att köpa second hand att pengarna ska gå till välgörande ändamål? Inte för att kunden ska betala butiksägaren för saker de har hittat på loppis, fått från dödsbo etc...(eller försöker man kanske tjäna pengar på sina felköp, urvuxna kläder etc via kommission?)

Varför köper du second hand? Jag (med min bacillskräck) är mer en av dem som skänker, ger mina gamla grejer, helst då till stadsmissionen...

PS. Detta inlägg har ingenting med SMID att göra utan är bara en del av alla mina personliga funderingar angående trender, kunder och köpvanor...

Inga kommentarer: