25 juni 2009

ett enklare liv...

Jag läste i en av tidningen CAMINO bloggar om ett enklare liv, om att rensa i garderoben, göra storstädning, komma ifrån stressen, släppa kraven, få bättre livskvalitet...

Jag fokuserar på de få sakerna som får mig att må bra, de som gör mig lycklig...genom mitt personliga lilla "shoppingstopp" i design syfte lärde jag mig att man egentligen inte behöver så mycket, saker kan aldrig göra dig lycklig, inte pengar heller...

Det är bara du själv, som kan göra dig själv, lycklig! Ingen annan, du måste lyssna på dig själv, va du vill, vad du tycker om, vad som gör dig lycklig...(glöm alla krav, alla måsten, alla andras åsikt och lita på dig själv!)
Jag försöker finna de där lyckliga moments, små ögonblick, när man är nöjd, glad och livet är ganska härligt, trots allt. Det har blivit min väg, mot ett enklare liv...att söka lyckan...stanna upp för en kort sekund och njuta...

Inga kommentarer: