23 juni 2009

Modeologi...

Upptäckte en ny modeblogg Modeologi, som jag tror jag förklarat tidigare läser jag inte "modebloggar" med dagens outfit av de senaste H&M shoppingen utan är mer intresserade av MODEbloggar, där mode analyseras, där designerns beskriver sitt arbete eller några "kända" stylister ger lite inside info...

Han skriver om att bli rik på mode, ...om att det är inte är kläder vi köper utan det symboliska värdet i etiketten i nacken, att om man vill bli rik på mode måste man jobba med varumärket, om att man skapa en genomtänkt plan, storytelling, för att skapa MAGI kring märket...

Lars Holmberg, personen bakom bloggen har för övrigt skrivit boken Teorier om mode -Stil som historiskt och teoretiskt objekt, som står i min bokhylla...

Jag får läsa vidare, och fundera lite till...

Inga kommentarer: