13 juni 2009

produktiv lördag...

Jag vaknade alldeles för tidigt idag, kl. 06.30 var jag redan igång...Har hunnit med massor t.ex. bjudit in mig själv till en ny nätverksträff, svarat på mail, städat kontoret och läst min egna blogg, -ja, jag tänkte att jag kanske kunde ge mig själv några bra idéer ;-) hi hi!

Jag var så uppe i mitt tänkande, planerande och funderande att klockan hann bli butiksöppning innan jag han slänga i mig frukost...(Är ju van att öppna butiken 12.00 under veckorna, så 11.00 är liksom en timma FÖR tidigt)

Men nu sitter jag här, igen, framför datorn, med dörren öppen och väntades...

Välkomna till SMIDs Butik & Ateljé på Vasaplatsen 10, här i Göteborg. Idag, lördag, har jag öppet 11-14?
Ja, jag stänger nog en timma tidigare pga visit till Marstrand

3 kommentarer:

Sandra Edlund sa...

Hejsan!

Har läst din backstage blogg ett tag nu och tänkte jag skulel bryta tystnaden genom att låta dig veta hur jag avundas i det du gör. Du lever min dröm, helt enkelt :)

Jag designar själv och är egenföretagare där jag fokuserar mig på badkläder/underkläder/strandkläder. Känner igen mig mkt i det du skriver då jag är ensam och jobbar fram skisser, mönster, syr, marknadsför, står som modell och sen även ska sälja mina produkter. Att en dag få en så stor förfrågan att jag öppnar min egna butik/syatelje, precis som dig hoppas jag blir verklighet en dag. Lycka till med din butik och design! Vill gärna göra ett litet inlägg i min blogg om din butik med dina bilder, om det är ok?

Med vänliga hälsningar Sandra

Bella sa...

Va kul! Va spännande! Kollade in din blogg, va snygga bikinisar du gör! Shit va svårt att sy bikini, har aldrig testat men det verkar ja, komplicerat!

Ja, man gör verkligen allting själv...men man lär sig mycket!!!

Ja, min dröm blev verklighet med butik/ateljé men det är inte så drömlikt utan svårare, mer komplicerat och ensammare än vad jag trodde. Var nog lite naiv, trots allt!

Självklart! Gör så mycket "reklam" för SMID o bloggen som du vill...

Jag ska lägga till dig i min blogglista och följa dig nu, men inte i smyg...

Har du några mer frågor, så hör av dig på mail info at svenskdesign.eu
Har du återförsäljare till dina bikinisar? Annars är jag intresserad till nästa vår o sommar!

Lycka till!
Kram,
Bella

Sandra sa...

Hej igen! :)

Vad skönt att ha en kontakt att bolla frågor och funderingar med som gjort mkt av det man vill göra i framtiden. Har massor av frågor redan nu, men som sagt mailar dig ett mail när tiden finns.

Det är en stor del av det jag gillar med din blogg, just att du delar med dig av din framgång och ger så mkt tips för andra. Att hjälpa varandra istället för att stjälpa :)

Detta är första sommaren som jag lanserar mina bikinisar och har inte letat efter återförsäljare än men det har rullat på massor sen jag startade att jag har häcken full (ursäkta ordvalet) men jag är SJÄLVKLART väldigt intresserad av att testa mina bikinisar i din butik. Vore otroligt kul o se vad det får för feedback.

Let's keep in touch! :)

Kram S