9 juni 2009

Råd till dig som vill starta eget märke!

Jo, eftersom jag idag är lite "lätt" irriterad (PMS) så tänkte jag ge lite råd, speciellt till alla er, som läser min blogg av lite egoistiska skäl ;-), till alla er som drömmer om ett eget klädmärke, att starta eget...

1. Skaffa en väldigt rik man, pappa, pojkvän, riskkapitalist! (Någon måste ju försörja dig)
2. Hitta en liten produkt, som är billig att frakta och kan säljas i vilken butik som helst...(t.ex Smycken!)
3. Hitta en produkt som är superbillig att producera men kan säljas väldigt dyrt!
plast? (Bäst om produkten inte kan gå sönder...)
4. Gör en budget, helst ska du kunna 10ggr priset mellan in o ut pris! Ja, man måste faktiskt räkna med egen lön (200-300kr/tim?), Nej, du kan inte leva på att sy kläderna själv HELT OMÖJLIGT! (provräkna timlönen!)...
5. Marknadsföring, om du inte är journalist, moderedaktör eller har egen pr-byrå. Glöm det! Nja, om din bästa kompis, din syster eller din mamma är det, kanske!

Anteckna noga, följ mina råd och du kommer kanske att lyckas, med lite tur...

3 kommentarer:

Biggie sa...

HAHAHA Optimisten har talat :P Men du har helt rätt dessvärre. Jag har också redan gått igenom precis dessa punkterna, jag jobbar dock fortfarande med punkt ett haha

Bella sa...

Ja, det var mest på kul...men det ligger lite sanning bakom...
Ska nog fortsätta med lite fler punkter...hi hi!!!
mitt råd till dig är, efter att ha tittat på din blogg...
Försök hitta en personlig stil, att man kan se en helhet bland allt du designar, en stil som är din...
Lycka till med din design!

Biggie sa...

Ja jag har äntligen hittat min stil nu och ska enbart jobba med den stilen fram till sommaren 2010 så jag får ut ordentligt med grejer som man kan kalla kollektion... istället för 3 plagg liksom. Nu längtar jag så efter hösten då jag ska köra igång så smått :)