9 juni 2009

Tillbaka i butiken...

Så är jag tillbaka i butiken, efter en lång helg...(Att inte jobba i lördags gjorde ju helgen lååång, två hela dagar!)

Jag har börjat designa den nya kollektionen, det nya tyget är påväg, nu ska jag bara hinna bestämma vilka teckningar jag ska göra mönster av, göra mönster, sy upp provplagg och bestämma mig...Vilka modeller satsar jag på? Erbjuder jag något nytt? Är alla modeller olika? Massor av frågeställningar som vanligt...

Får se om jag gör det nu, innan sommaren eller om jag förbereder allt nu men skickar iväg det när jag kommer tillbaka efter semestern...Vill inte stressa fram modeller, då ångrar jag mig sen, det vet jag, vill vara säker, det är ju ändå ganska många när det väl blir produktion. Om jag syr upp provplagg kan jag testa dem i butiken, se vad kunderna tycker, innan jag kör igång produktionen...SMART!

Annars är det mycket mailande med agenten i Argentina, vi förhandlar priser, färg på foder, en innerficka etc på skinn jackan... Samtidigt skickar hon en massa mail och erbjuder en massa produkter som jag tittar på, precis som resten av agenterna, speciellt fabriken, som verkar har kört igång produktionen utan mitt ok? (Gulp!)...
Mycket mailande alltså, på svenska, på spanska och på engelska...

Inga kommentarer: