7 juni 2009

Vägen dit är målet...

Det slog mig igår kväll precis när jag skulle somna, att jag borde inte fundera så mycket, borde inte grubbla över hur det kommer gå...för om framtiden vet man ingeting, och kanske inte heller vill veta...

I mina tankar, förflyttas jag fram till den dagen om ett och ett halvt år då jag måste bestämma mig, måste ta ett beslut, ett beslut om att fortsätta kämpa, fortsätta slåss, fortsätta jobba...eller ge upp mina drömmar...

Men om jag skulle veta hur allt kommer utveckla sig, hur det kommer gå, med mig, SMID och SMIDs butik...om det jag drömmer om hinner blir verklighet då kanske jag inte skulle jobba lika hårt, kämpa lika mycket för att få det att fungera...

Så istället måste jag försöka njuta, njuta att få uppleva det jag har nu, att få designa min egna kollektion, att få sälja den i min egna butik...
Försöka njuta av vägen dit, vägen mot mina drömmars mål...
för vem vet vad som händer när jag väl når dit...

2 kommentarer:

petchie sa...

Åh, jag hoppas att du inte behöver fatta det där beslutet om att ge upp din dröm! Jag håller tummarna att det går bra under det här 1½ året! Du är modig!!

Bella sa...

Åh, jag med...hoppas, hoppas, hoppas...men just nu ser det dystert ut. Man måste ju faktiskt kunna leva på drömmen...var nog inte bästa tillfället att öppna butik, att satsa på drömmen!