23 okt. 2009

Frågestund! Fråga mig vad ni vill...

Jag får många frågor skickade via mail, allt från vilken skola man ska välja om man vill plugga mode, till om SMiD tar in praktikanter till frågor om att starta eget, driva butik eller hur man skapar ett eget klädmärke...

Jag brukar alltid försöka svara...vara så ärlig som möjlig och berätta, delvis för att jag tror att många tror att det är så himla lätt, enkelt och de borde få veta vilket jobb, vilken utmaning det är att starta eget, driva eget, få en idé om hur mycket det kommer kosta, göra en budget men framförallt, ha en unik affärsidé....

Frida, som driver bloggen "hemma hos mig" hade en lång lista på frågor och som tack länkar hon nu till mig i ett inlägg. Trevligt! Kul!;) - Har inte sett förrän nu att du är från Borås, min hemstad...
Funderade en stund på om jag borde publicera hennes frågor och svar här på bloggen så fler kan ta del av dem...?

Men sen tänkte jag att jag kör en frågestund med er, ni kan antingen kommentera "frågorna" eller skicka mig ett mail på info(at)svenskdesign.eu så försöker jag svara och sen publicerar jag alla frågor och svar anonymt här på bloggen om nån vecka...

Så är det nått speciellt ni undrar över? Nått ni vill fråga mig? Så hör av dig...

2 kommentarer:

Emma sa...

Vad gör du med ensamheten -trots att du samarbetar med din kreativa mamma, vet jag att som egen företagare och därmed chef blir det ju väldigt ensamt. Hur hanterar du den?

Bella sa...

Många skulle nog säga att jag är en ensamvarg!;) Lever i min egna lilla värld...men hur hanterar jag den...får fundera lite...