14 okt. 2009

Hur når jag mig själv, som kund?

Försäljning är inte lätt, reklam är inte lätt, att marknadsföra sig som nystartad företag är inte lätt, problemet som finns idag, enligt mig, är att allt kostar pengar...och inte lite pengar utan mycket pengar, pengar som jag inte har, inte vill lägga på reklam. Jag vet att det kanske är till min förlust, att jag förlorar på att inte göra reklam, att inte betala för att synas i press, tidningar eller vart det nu är...

Men jag utgår igen från mig själv, som inte vill läsa reklam, inte vill titta på reklam, slänger reklamen jag får i brevlådan men hur når man då mig? Hur når jag mig själv?

Jag vill upptäcka själv, vill hitta saker själv, jag pratar med mina vänner och bekanta och värdesätter det de säger...det de rekommenderar...

Ingenting väger högre än mun till mun....men kan man snabba på mun till mun metoden, kan man få SMiD att spridare sig fortare eller måste man ha tålamod och vänta...

Sprid SMiD!!!;)))

2 kommentarer:

Sara sa...

Nu lever ju jag i en värld fylld med ivriga studenter som söker praktiska erfarenheter, ta kontakt med dom! Hur många marknadsföringsstudenter skulle inte drömma om att få jobba med en ung modedesigner? Erfarenhet/att praktiskt få exprimentera är viktigare för dom en betalt..

Bella sa...

Bra idé! Det ska jag fundera på...
Hur når jag dem? Du har helt rätt, precis som att ta in en praktikant för att se hur modebranschen fungerar kan man ta in en som får försöka marknadsföra ett nytt klädmärke och en ny butik...
Mmh...Ska kolla upp skolor i Gbg som man kan ta kontakt med! Tack!;)