14 okt. 2009

När jag ... då blir jag lycklig?

När jag tar studenten...
När jag träffar någon...
När jag gifter mig...
När jag får barn...
När jag köper ett eget hem...
När jag tjänar mycket pengar...
När jag går i pension...

då ska jag bli lycklig...
då ska jag börja leva...
då ska jag njuta av livet...
då, någongång i framtiden, blir jag lycklig...?

Alldeles för många tror att bara de har det där då skulle det vara lyckliga men lyckan finns i dig, i tron på dig själv, självkänslan, självförtroendet och att finna glädjen i ditt liv, det som gör dig lycklig, är framgångsfaktorn...

Jag tror många jämnför sig med andra istället för att se in i sig själva, för det är ju faktiskt dig själv du ska göra lycklig, var lite egoistisk (på ett positivt sätt;) och fundera över vad som gör dig glad, vad du tycker om...

I mitt fall är det de små löjliga sakerna som gör mig glad, idag är det tanken på att jag imorgon få hoppa in i min bil på Alicantes flygplats, få krama om min pojkvän och åka hem...
hem till La Manga...

Inga kommentarer: