24 okt. 2009

SMiDs nya kollektion -Sportcouture...


Ja, här är den, en stor hög kreativa idéer, skisser, teckningar, tidningurklipp, bilder och foton...

I helgen och början av nästa vecka ska jag göra den här högen till en ny SMiD kollektion. Namnet är redan klart, sportcouture! SPORTCOUTURE!!! skrädderi möter sportiga detaljer...hittade rubriken i en ELLE tidning, (eller var det kanske Damernas värld?) och fastnade direkt...

Det är den nya trikåkollektionen, skräddade t-shirt, som kommer i SMiDs butik till våren...(Ja, jag vet jag är sent ute men de senaste månaderna i mitt privatliv har inte precis gjort mig kreativ...)

Nästan alla skisser är klara, det är bara att välja vilka som ska göras mönster av, mmh?, vilket är det svåraste... Jag brukar göra några fler än vad som är tänkt att gå i produktion och sedan välja när jag ser det första provet, provplagget...men jag har nog uppemot 100 olika skisser och måste komma ner i 10 st, högst!;) Det är helgens jobb!;)))

Det jag funderar på just nu är om jag ska göra en onesize...? Då kan jag göra fler olika modeller (minimumkraven från fabriken igen) men självklart så passar inte onesize alla?!? Kanske gör bara några ex av en större storlek?

1 kommentar:

Lisa sa...

Kul med ny kollektion! För mig är one size verkligen ett no-go. Alltid för stort tyvärr..

Kram Lisa