30 okt. 2009

to-do-listor och veckoplanering...

Fram till nu har jag arbetat med to-do-listor, i början på varje vecka skriver jag en lång lista på allt som borde göras denna veckan och det har fungerat ganska bra, jag är organiserad men har inte planerat in när jag ska göra vad...

Men nu har jag genom min agenda, där jag tidigare bara skrivit in möten etc gjort kopior och börjar dela in dagarna i timmar jag jobbar med olika saker...

Det är ju inte alltid lätt med t.ex. butikens timmar, en del dagar hinner jag jobba mycket men för att jag har lite kunder (negativt!?;) och en del hinner jag knappt jobba alls men pga av att det är fullt i butiken (positivt!?). Så det blir en balansgång, jag är glad för att jag haft mycket kunder men har tyvärr inte hunnit med det jag borde gjort...

Eftersom jag nu har alldeles för mycket jobb, förbereder att butiken snart firar 1 år (den 21 november) med inbjudningar etc, fixar iordning den nya hemsidan med bilder, skriver text och fixar med nyhetsfeedet, förbereder för ett nytt seminarium i Göteborg som jag snart berättar mer om, har jag skapat en veckoplanerings to-do-lista, där varje dag har inplanerad tid för de olika sakerna...

T.ex. Idag 09.00-11.00 hemsida /lunch/ Öppnar butiken 12.00-13.00 bloggning / 13.00-18.00 hemsida...men dagens planering gick snabbt åt pipan då internet inte funkade på hemmakontoret. (Hur jag ska kunna göra hemsidan utan internet vet jag inte?!!!)

Samtidigt som jag verkligen borde ta mig tid och vara kreativ och fortsätta med de nya mönsterna och provplaggen för den nya trikåkollektion "Sportcouture" som snart måste skickas till fabrik om jag ska hinna få in den i SMiDs butik till våren...
(Så helgen, min fritid, blir till den kreativa processen...)

Gaaaahhhh!!! Kreativt Kaos!!!;)))

Jo, jag ska börja sälja några SMiD produkter (väskor, halsdukar till att börja med) via nätet (en ny kontakt och en ny internetbutik för unika produkter) som lanseras inom nån vecka, så jag måste förbereda för den med...?

Inga kommentarer: