19 nov. 2009

Det exotiska Sverige...

För mig kom det inte som en nyhet precis att älsklingen ville inreda sitt hem i marinstil, havstema, båtar o vitt/rött/blått. Cartagena är en stad vid havet och har en lång historia som hamnstad (Cartago), han har varit marinsoldat - hans pappa var sjöofficer, han älskar havet, båtar och vitt o blått...

Men det är ända lite roligt att hans spanska hem kommer se ut som en svensk skärgårdstuga, han vill köpa möblerna på ikea, köper lakan från Gant, kuddar från Lexington och hans lägenhet kommer vara mer "svensk" än vad vårt gemensamma hem, som jag kommer inreda i framtiden...

Så även fast det inte är min stil, min smak, (jag är mer svart) så kommer jag säkert få höra av hans spanska familj hur konstigt det är inrett, hur svenskt det ser ut och de kommer undra om jag har bestämt allt...?!

Det är en balansgång, för jag vill verkligen inte lägga mig i, vill inte hamna i någon konflikt med min svärfamilj men utan att jag gör nått, utan att jag vill, så blir allt ändå annorlunda för jag är fortfarande svensk o min spanske pojkvän inspireras av det exotiska Sverige...

Inga kommentarer: