13 nov. 2009

Driva företag - en annonstidning...

Hemma på köksbordet låg tematidningen, DRIVA FÖRETAG, som är en annons från Media Planet, vanligtvis gör jag som alla andra, slänger reklam direkt i soptunnan men denna läser jag intresserad, för att den handlar om att driva företag, den ger tips till entreprenörer...och trots att den är en annons så känns det inte som den försöker sälja något till mig, jag känner mig inte påhoppad eller lurad...?!

Entreprenörskap handlar om att se ett tomrum på marknaden, ett hål som din affärsidé kan fylla...

Det står "TÄNK På ATT" i en ruta och jag klipper ut och sparar dessa små tips, det låter kanske löjligt men det där små orden får mig att orka kämpa, ha tålamod, vara envis...De får mig att förstå att jag måste fokusera på lönsamhet, kunna leva på mitt företagande, vara stolt över att jag vågar vara min egen...

Jag fortsätter att läsa, klipper ut fler tips och kan snart skapa min egen lilla "starta eget företag"-bok fylld med små tips som hjälper mig, iallafall för stunden...

Inga kommentarer: