28 nov. 2009

Julklappar - Inspirerande bokklappar

Nu har jag köpt julklappar till mig själv, via nätet, precis som förra året blir det inspirerande bokklappar;

- The Fashion Book, Phaidon Press
- The Sartorialist, Scott Schuman
- MODE, en tvärvetenskaplig betraktelse, Dirk Gindt
- The Secret, Rhonda Byrnes
- Elsas Mode, Sofi Fahrman
- Gucci krigen, hur jag överlevde mord och intriger i världens största modehus, Jenny Gucci
- Freakonomics, en vildsint ekonomin förklarar det moderna livets gåtor, Steven D Levitt
- 10 grafiska profiler inom svenskt mode, Robin Dafnäs

Kolla in kategorin i min bokhylla, här på bloggen för fler inspirerande böcker som jag läst under 2009, några jag rekommenderar är;
- Tjäna pengar och rädda världen, den hållbara ekonomins entreprenörer, av Erika Augustinsson och Maja Brisvall...
- Kreafonboken om sociala medier, Lena Carlsson, Kreafon
- Nextopia, Micael Dahléns om förväntningssamhället
- Mind your own Business, 50 intervjuer, 2500 smarta tips, entreprenörens överlevnadshandbok av Gustaf Oscarson

På min gamla blogg finns 2008 års boktips, här några utvalda favoriter;
- FRAMGÅNG 20 svenska entreprenörer om vägen till toppen
- BEAUTIFUL BUSINESS, en bok om kvinnliga entreprenörer
Sofia Bergenstjerna & Frida Haavisto
- WHY WE BUY, Shopping som vetenskap, Paco Underhill
- Att få saker att hända, Stefan Olsson, Marcus Frödin
- Modefabriken, Anders Hedén Jane McAndrew, Portfolio
- Butiksboken, För dig som jobbar inom detaljhandeln,
Helena Schmidt Thurow & Ann Sköld Nilsson

Jag hoppas på en inspirerande julläsning som får mig att gå vidare med mina tankar, idéer och drömmar...

Inga kommentarer: