9 nov. 2009

Mina favoritrestauranger i Göteborg...

Jag fortsätter med mina smultronställen i Göteborg. Denna gången restauranger, hämtmat o lunchtips i Göteborg. En liten restaurangguide till Göteborg med mina favoritmatställen...

Mina favoritrestauranger i Göteborg -

1. El Corazon, Kungsportsavenyn 2 - Stans godaste PIZZA!!!(Glutenfri) - spanska tapas, goda kötträtter...(har även pasta - ej glutenfri) Mysigt med spansk musik...

2. ETC, Vasaplatsen 4 - Glutenfri pasta o risotto.

3. 14 m2, Saluhallen, Kungstorget - Lunch, take away, Thaimat

4. Aldardo, Kungstorget 12 - Pasta (ej glutenfri), risotto, skinka, goda italienska delikatesser...

5. Soppdags, Soppa o Sunt, Magasinsgatan 13 - Väldigt god soppa!!! Tomatsoppan Provence är favoriten...

6. Sjöbaren, Haga Nygata 25 - Fisk (fiskgratängen...mums!;)

7. A Hereford Beefstouw Linnègatan 5 - Kött

8. Condeco, Kungsportsavenyn, Linnégatan eller Fredsgatan/Kompassen, Café men har även lunch, t.ex glutenfri pasta. Glutenfria muffins!;)

9. Thaimat - Arkaden...(minns inte namnet men har så god thaimat!)

10. Hard Rock Café, Kungsportsavenyn 10 absolut inget smultronställe men ett favoritställe i Göteborg, ibland vill jag bara äta smaskiga barbeque-ribs, deras Hard Rock Nachos och känna mig lite rockig;)