1 nov. 2009

Mina Smultronställen i Göteborg!!!

Jag tänkte starta en ny kategori eller en ny etikett här på bloggen, mina smultronställen här i Göteborg. En Göteborgare tipsar om Göteborg, mina favoritställen i Göteborgs Stad! en mini Gbg-guide...

Allt från restauranger, mysiga caféer, trevliga uteställen till härliga promenadstråk, vackra stadsdelar till shopping, butiker med mera... En Göteborgsguide för alla er som vill upptäcka Göteborg bortanför Nordstan och Kungsgatan;)...

Kolla även in min Göteborgs Shoppingguidemin gamla blogg...

Mina Smultronställen i Göteborg -

1. Vasastan - här bor jag, har min butik (SMiDs Butik på Vasaplatsen 10) och känner mig hemma bland de vackra gamla byggnaderna, alla mysiga caféer, restauranger och butiker...

2. Haga - mysiga Haga Nygata med sina kullerstenar, söta små låga hus, känns som att gå i nån gammal svensk by... Svensk Tradition! Haga Shopping

3. Linné - Trevliga restauranger, butiker och vackra miljöer...

4. Slottskogen - en underbart härlig stor park mitt i centrala Göteborg, nästan lite Hyde Park känsla... Försöker promenera i slottskogen minst en gång i veckan, brukar bli en söndagspromenad...

5. Saluhallen - Feskekyrkan - att kunna handla äkta färska varor, direkt från disken, kött, fisk, fågel, ost, frukt eller speciella delikatesser! Känns lite som Spanien där man kan gå till kötthandlarn, fiskaffären, fruktbutiken etc. Saluhallen / Kungstorget

6. Magasinsgatan med gatorna omkring - upcoming Göteborg med små trendiga butiker, caféer och svenska modemärken... Magasinsgatan

7. Avenyn - Kungsportsavenyn - Här hittar man massor av uteställen, Göteborgs nattliv och några av mina favoritrestauranger o caféer... El corazon! och Condeco

8. Älvsnabben - att ta båten från Göteborgsoperan (Lilla Bommen / Göteborgs gästhamn) till Norra Älvstranden och komma ut en snabbis på havet;) Promenera längs kajen i Lindholmen, Sannegårdhamnen och Eriksberg. Att njuta av att Göteborg faktiskt ligger vid havet...

9. Göteborgs skärgård - om man åker till Göteborg får man inte missa att ta spårvagnen till Saltoholmen och sen båten ut i skärgården...Underbart vackert! Göteborgs Skärgård

10. Marstrand - personlig favoritutflykt! För havsluften, för skaldjuren, för den marina skärgårdskänslan... Marstrand

Inga kommentarer: