28 nov. 2009

Nattplanering - framtiden...

Jag är trött idag, gick inte till sängs förrän alldeles för sent...

Jag o pojkvännen pratade bort halva natten - om oss, om jobb, om barn, om giftermål, om framtiden...

Om livet, om när vi träffades, om våra år tillsammans, om det senaste året, om glädje, om sorg, om att livet inte blir som man tänkt sig...

Om att vi båda tror att livet kommer föra oss dit vi vill, att vi litar på att vi når våra drömmar, att vi vill göra denna resan tillsammans, sida vid sida...

Om att vi börjar bli redo, att ta ett nästa steg...

3 kommentarer:

petchie sa...

Åh, jag hoppas att ni kom fram till något... Det måste vara så svårt när ni har drömmar och planer som kanske inte riktigt går att utföras i samma land. Håller tummarna att ni snart kan vara tillsammans igen, på heltid - OM det är det ni vill!!
Kram!
PS Jag tänker alltid på vad John Lennon sa, att livet händer medan man är upptagen med att göra planer... Jag älskar att planera men har insett att jag inte kan planera allt...

Bella sa...

Ja, det där är nog sant. Man kan verkligen inte planera allt, men det hindrar oss inte från att prata, fundera, tänka o drömma...
Vi kanske drömmer mer än planerar, men funderar över vad vi vill i framtiden, bo i Sverige, i Spanien, borda jag köpa en lgh eller ej?
Pojkvännen har ett nytt jobberbjudande på gång som är lite speciellt berättar mer om och när det blir klart...
Vi får se vad framtiden har att erbjuda...

Lisa sa...

Vad spännande, och vad kul. Det viktigaste är ju att ni vill vara tillsammans, resten löser sig.

Kram fran Lisa