11 dec. 2009

Dagens funderingar - Hobby?!

När man jobbar med sin hobby, måste man hitta en ny hobby då?

Jag försöker hitta tillbaka till kreativiteten, till lusten att bara kludda lite, måla i olja, kanske skapa mosaik, göra smycken eller sy vad som helst...men allt som tidigare var en kreativ hobby blir nu snabbt till ett jobbprojekt, som måste vara säljbart...

Jag räknar direkt på hur lång tid det tar att skapa, materialkostnad och sedan funderar jag på utpris och kommer fram till att det här går det inte att tjäna pengar på (min egen tid är för dyr) men då räknar jag inte med tillfredställelsen det ger mig, att göra det bara för att det är kul...bara för att jag vill, på min fritid (fritid va´ är det?)

Så jag börjat skapa mig en mental lista med personliga små nyårslöften, 2010 ska bli kreativitetens och skaparglädjens år, för jag måste våga släppa loss och låta kreativiteten fri...

Inga kommentarer: