10 dec. 2009

Formex - creative flow - kreativt skapande...

Fick just Formex nyhetsbrev om januari mässan där temat är Creative Flow, det inspirerande Formex Magazine.

Skaparlusten, kreativiteten, inspiration, drivkraft...

Jag inspireras av Carouschka Streijffert ateljé i 360 grader...
"Jag vill bo i en ateljé, i ett vindsloft, i New York..." Barcelona?

Denna veckan har jag pratat mycket med praktiktjejen om att jag ska försöka hitta tillbaka till den kreativa skaparlusten, glädjen i skapanden, att kanske sy några plagg bara för skojs skull, att börja rita teckningar, måla tavlor bara för att jag vill, inte för att sälja, eller för att det ska vara säljbart...

Ibland begränsar jag mig själv, för mig själv, genom att följa alla regler istället för att vara mer fri i mitt skapande...

2 kommentarer:

Frida sa...

Låter som en bra idé att bara skapa för skoj skull. Det är skönt att vara fri ibland utan att tänka sälj. Man önskar att dygnet hade fler timmar och att man fick mer tid för sådant.

Bella sa...

Ja, jag håller för hårt på alla regler och glömmer ibland bort att jag gör det för att det är kul, för att jag vill skapa...