6 dec. 2009

Julstädning - ordning och reda...

Som jag berättat tidigare tycker jag om att städa. Ja, helt ärligt!;) Kanske inte städa utan mer röja, plocka iordning, organisera, slänga och skänka bort...Nån annan (pojkvännen!) får gärna dammsuga, torka, putsa, tvätta golv etc

Denna veckan har jag på kvällarna fixat iordning bland alla mina saker, som inte är så många privata ägodelar (då allt mitt är kvar i Spanien) utan desto fler som tillhör SMiD (hela klädproduktionen, alla väskor, sjalar, halsdukar etc) som inte ryms i butikens lilla förråd utan står i mitt ateljé/kontor. Jag har en hel vägg med stora lådor från golv till tak! Hyllor av papper (skisser, foton, tidningsurklipp), pärmar (fakturor, kvitton, bokföring), lådor fyllda med allt från knappar, sybehör till visitkort, etiketter och SMiD påsar. RÅD 1: Skaffa en butik med stort förråd! RÅD 2: Börja organiserat från början...

I helgen är det julstädning på schemat, jag tycker det är så skönt att iallafall en gång om året göra en rejäl genomgång och även om vi åker bort över jul, kunna komma tillbaka till ett städat organiserat hem med nya krafter inför ett nytt år...Jag hjälper även mamma då det inte är från henne jag ärvt min städmani;)

För mig blir ju även julen en långhelg av städning / renovering / montering / uppackning, men tvärtemot många andra, ser jag fram emot det. Det ska bli riktigt kul;) Man ser snabbt resultat, förändring och den där känslan efteråt...så nöjd som när jag städat, är jag nog aldrig...mycket för det finns inga stora krav, det blir alltid bättre än innan man började...

Egen diagnos; lider av Städmani!!!

Inga kommentarer: