12 dec. 2009

Livet - En dans på rosor (med taggar...?)

Trots att livet just nu borde beskrivas som en dans på rosor, jag borde skriva att livet leker och drömmen blev verklighet...

Att 2009 var mitt första år som butiksägare, att jag lärt mig så otroligt mycket, att jag mognat, utvecklats och därefter även SMiD och SMiDs Butik & Ateljé...

Men privat kommer 2009, alltid vara året, då det som inte fick hända, hände... Då jag förstod, att livet inte är rättvist, att livet är hårt, svårt och att det aldrig blir som man tänkt sig...

Året då jag lärde mig att uppskatta de små sakerna, njuta extra av en kyss, känna värmen av en kram och säga; jag älskar dig, alldeles för ofta istället för, för sällan...

2009 lärde jag mig uppskatta sma lyckliga stunder, och fann lyckan...

1 kommentar:

Emelie sa...

De där tillfällena i libet när man vaknar upp av en krock rant in i verklighetens lykstolpar är det värsta som kan hända. Samtidigt, som du säger, tror jag att man blir en mer ödmjuk människa efter ett sådant uppvaknande. Det är bara för jävligt att livet är så fruktansvärt orättvist. Jag önskar dig ett 2010 med mer av glädje och mindre av sorg.

Stor kram Emelie