15 jan. 2010

2010 - kreativitetens år...

Jag lovade mig själv, som ännu ett litet löjligt nyårslöfte eller nytt års-mål; att vara mer kreativ, leka med min kreativa sida och inte ta allt på så stort allvar, allt jag skapar behöver inte bli perfekt, vara säljbart etc så länge jag njuter av att skapa det... Kanske ta upp min gamla passion att måla i olja?

Just nu funderar jag på trender och hur man omvandlar de till nya kreativa skapande idéer. För innan jag kan börja vara kreativ måste jag bestämma mig för vilka idéer jag ska satsa på, i år. Tänka över vad som fungerar-inte fungerar, vad som säljer-inte säljer, vad jag tror på-inte tror på etc

TRENDER 2010:
- creative flow, DIY, skapandet, recycle, customize, swap...
- sociala medier, bloggar, twitter, facebook, skype, spotify, voddler...
- transparans, hållbarhet, äkthet, emotionell marknadsföring...
- back to nature, slowfood, bo på landet, tradition, familj...
- anti-crisis / anti-kris*, gratis?!


Jag hoppas att 2010 kommer bli kreativitetens år...

* I Spanien var det väldigt inne med anti-kris produkter, anti-kris marknadsföring / reklam samt anti-kris idéer, vanligtvis "gördetsjälv"-saker...

Inga kommentarer: