23 jan. 2010

HOPE for HAITI - Hjälp Haiti...

Idag blev det en härlig långfrukost med fruktsmoothies innan jag stack iväg och öppnade butiken denna soliga januarilördag...

Jag fastnade framför tv4 Nyhetsmorgon Special - Hjälp Haiti och tycker det är intressant att hjälporganisationerna går ihop för att stödja och samla in pengar tillsammans. Kan tänka mig att de tillsammans är starkare!? Att det är så lätt som att skicka ett sms gör att det är svårt att låta bli eller ha löjliga ursäkter för att inte skänka pengar...

För att skänka 50 kronor - SMS:a Haiti50 till 72955.
För att skänka 100 kronor – SMS:a Haiti100 till 72955.


Själv har jag även skänkt pengar via Läkare utan gränser som vi stödjer genom SMiD varje månad.

Katastrofer som den här får mig att förundras över mitt "ytliga" yrkesval, då jag med åren känner att jag skulle vilja göra något mer givande...

UPDATE: Ikväll tänkte jag kolla in "HOPE FOR HAITI" 21.00 på SVT1 med världskända artister och skådespelare...

2 kommentarer:

Petra H sa...

Vet du om Sverige ska göra en egen stödgala för Haiti? Vi missade Hope for Haiti igår eftersom vi var ute och åt med svenska och puertoricanska kompisar. Men vi har donerat en massa konserver och vatten som ska levereras direkt till Haiti - vi är ju nära geografiskt sett...
Hoppas att du har en trevlig helg!
Kram

Bella sa...

Nej, inte vad jag vet förutom specialprogrammet på tv4 Nyhetmorgon, som jag berättar om här... De ska fortsätta tills i maj och samla in pengar tillsammans. "Hope for Haiti" har sänts på flera svenska kanaler så jag tror inte de kan slå det...
Trevlig helg!
kram