15 jan. 2010

The Secret - hemligheten...

Jag har sedan flera år tillbaka skrivit såkallade "bucket list", livslistor där jag skriver ner mina framtidsdrömmar, vad jag skulle vilja göra - bli, vart jag vill resa och händelser jag hoppas blir verklighet...nån gång... Jag är en drömmare, jag visualiserar mina mål och hoppas att livet för mig dit jag vill...

Boken The Secret handlar om lagen om attraktion, LOA, att du drar till dig det du vill (eller inte vill?!) genom vad du tänker, vad du ber om, vad du önskar dig. Kärlek, glädje, lycka och positivitet drar tills sig detsamma och att göra det man älskar, det som skänker en glädje - gör en lycklig!;)

Några citat tagna ur boken The Secret av Rhonda Byrne;

"Följ din lycka och universum kommer att öppna dörran för dig där det tidigare bara fanns murar"

"Det du fokuserar på får du mer av"

"Det du tänker och känner skapar din verklighet"

"Förändra så du kan leva det liv du vill leva"

"Det enda du behöver göra är att må bra nu!"

"Du får fylla ditt livs svarta tavla med precis vad du vill..."

"Det är du som utformar ditt eget öde. Du är författaren. Du skriver handlingen. Pennan är i din hand och resultatet blir det du väljer..."

Jag tittar på den lilla lappen som sitter på inspirationsväggen i butiken, några rader av Paulo Coelho och nu ser jag sammanhanget;
"Cuando una persona desea realmente algo, el universo entero conspira para que pueda realizar su sueño..."

Inga kommentarer: