10 feb. 2010

Driftig.nu - trendethnography...

UPDATE: Tyvärr togs filmen bort från youtube:(

Ida Hult är trendstrategen som ställer samhällstrender i ett helt nytt ljus genom unikt tillämpade etnografiska undersökningar. På ett rappt och roligt sätt...

Kolla in en del av hennes föreläsning från Driftig.nu event TREND i torsdags här i Göteborg!

- Läs här för att se vad jag skrev om föreläsningen...
- Klicka här PIMP YOUR SOUL för att läsa om Qoola Qvinnor där jag "lånat" filmen...
- Läs även vad de trevliga paret bakom The Fair Tailor skriver om trend-eventet på sin entreprenörsblogg...

3 kommentarer:

Siv Af Sweden sa...

Hej hej, vad kul, tack själv, du får så gärna använda filmen - det är meningen :=)))

Jag har mer mtrl. som jag kommer att lägga ut så snart jag hinner. Det var en del bra grejer med Ebba von Sydow, vilken tjej, så duktig, framåt och ändå så ödmjuk. Sånt gillar jag.
Så fin sida du har, jag länkar till dig med.

Vi hörs!

Mvh

Bella sa...

Va kul! Ska bli kul att se!;)
Ja, Ebba von Sydow förvånade mig på ett positivt sätt, en framåt tjej men med fötterna jorden, väldigt naturlig för att prata inför 300 pers. Länkar när du lagt ut den videon...

Siv Af Sweden sa...

Hej igen, tyvärr så har jag blivit ombedd att ta bort filmen på Youtube. Och jag gjorde naturligtvis det. Synd på ett sätt, för det var ju en bra sammanfattning av föreläsningen. Men så är det ibland, inte alla uppskattar att bli refererade på Youtube. mvh Siv