24 feb. 2010

Fint vinterväder och sällskap...

Kunder och praktiktjej i butiken gör att allt känns lite ljusare, solen skiner och det är mer människor ute. Nu fattas bara att snön försvinner och det börjar blomstra så försvinner (nästan) alla mina bekymmer...

Jag har bett praktiktjejen att skylta om i fönstrena medan jag skriver lite på bloggen, läser mail och fixar en Barcelonaguide full av tips till några som ska dit under påsk Funderar på att följa med...? Leka reseledare? Nytt yrkesval kanske???

Jag berättar mer om SMiD, praktiktjejen fick i uppgift att läsa bloggen från början (juni 2006) till nu för att följa mig och SMiD - från idé till verklighet och lära sig lite mer om vägen hit...

Jag frågar lite mer om henne, varför hon pluggar mode?, vad hon vill jobba med?, om hon vill starta eget? och berättar lite om planerna för de kommande 6 veckorna då hon ska vara hos SMiD, hon får en hög böcker jag tycker hon ska läsa, jag ger henne några designuppgifter, där hon ska göra mönster, sy provplagg och skapa nya SMiD plagg, som om hon jobbade som designer för SMiD. Hon ska även hjälpa mig med den nya trikåkollektion Sportcouture som borde komma i butik nu (!) till våren 2010! Har även en ny kollektonsidé som ni får höra mer om framåt våren...

Annars tar jag det lugnt, njuter av pojkvännens sällskap, tar långa uppfriskande promenader, lagar god mat och hoppas att svaren kommer med tiden...

Dagens visdomsord:
"Det finns bara ett sätt att lyckas och det är att våga misslyckas."

Inga kommentarer: