19 feb. 2010

Kritiska analyser kanske inte säljer kläder?

Shit! Vilken miss av mig;) hi hi hi...

Att kritisera modebranschen, att analysera modevärlden kanske inte säljer kläder utan det kanske är de positiva glädjeropen, de pinsamt överentusiastiska Åh! Oh! Ah!, de små köpstressande orden som Me Like, I want!, Mine! som skapar försäljning...? man vill ha vad andra vill ha, man vill vara som alla andra? Not me!

Om jag köper den där blusen blir jag "trendig", om jag köper de där tightsen är jag "inne", om jag köper den där jackan syns det att jag "hänger med i trenderna", om jag lägger halva min lön på trendiga kläder, kommer jag att bli lycklig?! NEJ!

Men, det är nog sant, kritiska analyser, säljer inte kläder...
Mode ska sälja en drömvärld, en vardagsflykt, en semesterdröm, en söndagskänsla, en vision, en ilusion! Ett sätt för kunden att drömma sig bort en stund, att vara någon annan, att vara sitt alter-ego... Sitt trendiga "inne" JAG!

Nej, köp-journalistiken och modebloggskrivande där allt är guld och gröna skogar för en billig peng, passar inte mig! Jag är inte så lättköpt;) men gräver jag min egen grav? Borde jag vara mindre kritisk och mer säljande???

Inga kommentarer: