13 feb. 2010

Sociala medier och högt listad på google...

Efter gårdagens youtube-föreläsningar snurrade tankarna igen. Ja, jag lyssnade på en hel hög andra som inte fick vara med på bloggen.

En av de andra intressanta var bloggarna bakom Disruptive, som bloggar om online kommunikation och entreprenörskap. Han berättar om företagsbloggande och ger lite tips om sökoptimering om hur man hamnar hög(s)t på google.

Sociala medier fungerar inte som vanliga traditionella medier "Vi skriker, du köper" utan på internet är det viktigt att vara social, en resurs, genuin, tillgänglig, aktiv och kommentera, länka, bevaka vad andra bloggare skriver om dig, ditt företag eller er bransch

Idag har jag försökt ge lite feedback på online-butiken VarUnik.se där några av SMiDs produkter säljs. T.ex. handstickade halsdukar eller SMiD accessoarer och väskor. Jag förstår sakta att jag har lärt mig otrolig mycket det senaste året om sökoptimering, google och hur sociala medier fungerar;)

Inga kommentarer: