27 mars 2010

Dagens funderingar...

Sitter ensam i butiken, det regnar men jag är så glad ändå, för snart snart tar jag semester. Påsklov i Spanien hos pojkvännen...

Jag läser inne på Word-of-Mouth om varumärkesfans och hur det är ett företags främsta tillgång, om de sprider positiv word-of-mouth kan de bespara företaget pengar på marknadsföring. I dagens samhälle kan kunderna både hjälpa och stjälpa ett företag! Kunder skriver på bloggar, twitter och facebook och de skapar egna "reklam"-videos som läggs upp på youtube...

Jag skrev förra veckan om varumärkesfans, som jag inte förstod mig på men nu har jag fått bekräftat att det är bästa marknadsföringen, att det är då man lyckats, när kunderna själva sprider varumärket även fast jag kan tycka att i vissa fall går det lite väl långt och att de ibland känns "köpta" men men...

Så kom igen mina SMiD-fans...
Starta SMiDoholic-bloggar;)
Sprid SMiD!!!
Hi Hi Hi...

Inga kommentarer: