12 mars 2010

Företagsbloggar - Att blogga till sig kunder...

Hur skiljer man på en vanlig modeblogg och en butiksblogg, en företagsblogg? Hur drar man kunder till en fysisk butik genom att blogga? Vilken inriktning ska bloggen ha, endast företagsblogg eller mer personlig? Hur ska den särskilja sig från andra modebloggar? Hur får man besökare som är blivande potentiella kunder?

Det är många som ger rådet att inte blanda privata bilder med företagets men om företaget är ditt eget och du skriver om hur det är att driva eget företag vad händer då? Är det fel ur varumärkesperspektiv? Jag läser inga bloggar som inte är lite personliga, jag vill veta lite bakom kulisserna information, lite backstage bilder, lite mer... Mervärde!

Vart går gränsen för vad man borde/kan blogga om och inte? Jag skulle t.ex. aldrig blogga om att jag har handlat eller köpt något av en konkurrent, även om jag självklart gör detta;)

Hur får man "rätt" besökare till företagsbloggen? Besökare som är intresserade av SMiD, av mig, av svensk design, av mode, av kläder, av det jag designar, av det jag gör, av att besöka butiken, av att handla...

Inga kommentarer: