22 mars 2010

Ny vecka - smoothies och fruktdrinkar...


FOTO: Jag ritar ut de viktigaste gatorna, sevärdigheterna, shoppingstråk etc på en Barcelonakartan...

Jag är dålig på att äta frukt men sen jag testade att rensa kroppen med detox så börjar jag varje dag med en fruktdrink! Så fräscht, fruktigt och hälsosamt...

Här kommer mitt ungefärliga underbart goda recept;)
FRUKTDRINK / SMOOTHIE 2-3pers
Ananas en skiva i bitar
Melon en skiva i bitar
Blåbär och Hallon frysta
Jordgubbar frysta, färska vid säsong
½ Banan
Juice från en halv Blod Grapefrukt eller en hel Apelsin.
Juice från en Lime, ibland även en citron mikra 10 sek och rulla hårt mot bordet innan du öppnar den så kommer mer juice ut
Tranbärsdricka Några droppar koncentrerad för att få lite sötma
Vatten Ja, jag kör med vatten istället för fil, mjölk eller yogurt

Mixa och drick direkt;) Mums!

Inga kommentarer: