12 mars 2010

Tala till kundens känslor...

Ett av rådet man får för att öka försäljningen är att tala till kundens känslor! Många gånger handlar det om att få kunden att tro att produkten kommer öka kundens status, om de köper den här kommer de känna sig inne, trendiga, rätt, snygga, smala, lyckliga bla bla bla... SÄLJ! SÄLJ! SÄLJ!

Om du köper det här, blir du...
Nej, jag är ingen "duktig" säljare, jag vill inte sälja SMiD genom falska förhoppningar, vill inte lura mina kunder att tro att de skulle bli trendiga/lyckliga/smala/snygga om de köpte den där blusen, vill inte fejka för att sälja, vill inte skrika ut mitt budskap!

Jag vill vara ÄKTA, vill att Du ska välja SMiD! Jag vill att Du ska ha egna åsikter, vara självsäker!, att Du ska ha en egen stil och tycker att SMiD skulle passa i din garderob, passar DIG!, att Du vill stödja det jag brinner för, att Du vill hjälpa de lokala producenterna som jag arbetar med, att Du är beredd att betala lite extra för rättvisa villkor och gå härifrån med gott samvete med en helt unik produkt som Du kommer vara ensam om...

Hur får jag DIG att välja SMiD???

Inga kommentarer: