18 mars 2010

Varumärkesbyggande...

Intressant C-uppsats av DesignLabland om varumärkesbyggande inom modebranschen inne hos ADA*

Jag läser, antecknar och funderar...
- Storytelling
- Internet, sociala medier, blogg, webshop...
- Egna värderingar, etik, miljö etc
- Hög kvalitet, syr själv, unik...
- Använder sig själva som marknadsförare, bär sin egna design...
- Mun till mun, nätverka, communities...
- Mobilt showroom, gerillabutiker, virtuell butik...

Hur bygger man ett varumärke som ung designer?
Hur skapar man ett varumärke som andra kan identifiera sig med?
Hur sprider man sina idéer utan budget för traditionell marknadsföring?
Hur lyckas man med sitt egna varumärke i modebranschen?
Kan man leva på att sy sina egna kläder och sälja?

*ADA SWEDEN är en mötesplats för design och marknadskommunikation.

Inga kommentarer: