20 apr. 2010

att samla på konstverksvykort...



Jag har börjat samla på vykort, de flesta köpta på olika museum runt om i världen, konstverk, av konstnärer jag tycker om...

Jag skulle vilja ha de på väggen i ett framtida hem. Eftersom det inte är så praktiskt att samla på stora affisher så bestämde jag mig för vykort... och så kan man samla många fler...

Tanken är att rama in dem, skapa en hel vägg...någongång i framtiden...

Sakta men säkert börjar det bli en liten samling: Mucha, Salvador Dalí, Picasso, Klimt, Hundertwasser, Hydman Vallien...och så några med mode, kläder etc...
Självklart fick tapasstället Ciudad Condal vara med eftersom vykortet hade vackra gaudi-mosaiker...

Samlar du på något? Kanske som jag, till ett framtida hem...

Update: såg just att jag har två likadana av Picasso?;)

2 kommentarer:

Petra H sa...

Jag samlar också på konstvykort och enstaka planscher från museum som jag har besökt. Jag tycker att det är så mycket roligare med sådana konst som man har minnen från, från resor etc än att köpa samma bild som alla andra har köpt på Gallerix / Ikea och sätta upp.

Bella sa...

Ja, med!;) Har t.o.m börjat köpa små löjliga turistminnen, jag menar inte skräp men någonting som påminner mig om just det stället, den semestern... T.ex. mangneter att på kylskåpet med fotografier, konstverk, ord eller likn. Har en jättefin liten i lera av ett gaudi-huvud från huset La Pedrera i Barcelona. När mamma var där nu köpte hon ett gaudi-paraply som jag blev lite avundsjuk på...
Ja, små minnen...