27 apr. 2010

Dagens funderingar - Vad är målet?

Jag läser i Driftig.nu nyhetsbrev om att "skaka liv i din affärsidé och nå målet"...

Jag kluddar ner några nästan oläsliga grejer på pappret framför mig innan tankarna tar med mig någon annanstans... Vad är målet?

Jag tror mitt mål, mina mål har förändrats... i början var målet att starta eget, driva eget, skapa ett eget klädmärke, öppna en egen klädbutik, ha en liten syateljé. Sen kom kunderna in, jag ville synas i media, skrev pressreleaser, nyhetsbrev, gjorde en hemsida, bloggade, twittrade...

Hur mycket jag än funderar, vrider och vänder så är ju målet att må bra, att jag mår bra, är lycklig, tillfredställd, glad, entusiastisk, full av idéer och kreativititet...

Självklart finns företagsmålen kvar: att fler kunder ska finna SMiD, komma förbi SMiDs klädbutik & ateljé, att jag ska sälja mer, kunna leva på min dröm... men jag försöker vara nöjd i nuet, finna någon typ av mindfullness, att njuta av det jag har nu, dit jag har nått, det jag har skapat...

Målet kanske inte längre är karriär, jobb, eget företag utan mer personliga, privata mål... Jag tror att den som förändrats är jag...

3 kommentarer:

Mia sa...

Hej, jag har börjat hänga här ibland och gillar det.

Tar mig en tripp till din butik något dag. Är väääääldigt nyfiken :)

Allt gott!

/Mia

Bella sa...

Kul!
Du är så välkommen!;)

Säg gärna till vem du är så får jag berätta lite mer....

Kram
/Bella

Mia sa...

Roligt!

Självklart ger jag mig till känna när jag dyker upp.

Kram Mia