30 apr. 2010

Dagens funderingar - följa mina drömmar...

Tänk att jag har lagt 4 år av mitt liv på SMiD!
4 år! på att följa min dröm...

4 långa år där (nästan) allt i mitt liv kretsat runt SMiD... inte konstigt att man blir knäpp;) hi hi hi.. Att allt blandas ihop och att jag har svårt att skilja på mig o mitt företag, mitt privatliv och jobb, att jag har lagt all min kraft o energi, mitt hjärta o själ i detta projektet...all min vakna tid!

Ibland önskar jag att jag visste om det är (var?) värt det?
Jo, självklart är det de!


Världens chans har jag fått, att uppfylla mina drömmar! Jag har utvecklats, mognat, lärt mig så otrolig mycket på de här åren... men ibland, önskar jag att det inte skulle bli så personligt att driva eget, att jag inte skulle ta allt så personligt... (jag, mig, mitt fel: mina beslut...)

För det är underbart när man lyckas, men inte lika roligt när man misslyckas...?


Skulle du vara beredd att ge upp allt för att följa dina drömmar?

2 kommentarer:

Petra H sa...

Visst är det värt det!! Om inget annat för att du inte ska behöva gå hela livet och tänka "Tänk OM...". Jag anser att man inte ska ångra några val i livet utan resonera som så att man är flera erfarenheter rikare, man vet vad man ska och inte ska göra igen, och det våra erfarenheter som har format oss till de människor vi är NU och lett oss till den plats vi är nu.
Jag gav upp mitt jobb för att följa med O till Puerto Rico. Jag hade gjort det igen, absolut! Det var inte alltid så lätt att vara hemmafru och det är inte så lätt att sitta ensam i Bryssel under dagarna medan alla andra jobbar, men förhoppningsvis kommer jag också att ha ett jobb snart. (och så ensam är jag inte, jag lunchar med de arbetande vännerna ;-))
Hoppas att du haft en fin 1 maj-helg.
Kram

Bella sa...

Ja, just det där "Tänk om..." är väldigt skönt att inte behöva fundera över... jag hade nog gått resten av mitt liv och drömt om det jag just fått uppleva...

Och jag tror även att man inte ska ångra beslut, de togs då, de man tar nu förändrar framtiden.

Men jag trodde aldrig de skulle vara så jobbigt, personligen, att driva eget, att jag skulle ta all kritik som om de vore mot min person och inte mot det man skapat. Självklart tycker inte alla om det jag designar, helt normalt men ibland känns det som de inte tycker om mig? (Nej, självklart kan inte alla tycka om en;)))

Ja, precis, erfarenheterna formar en till den man är. Jag är verkligen inte samma tjej som när jag började då jag spendera dagarna drömmande om framtiden och nu lever jag mycket mer i nuet.

Lycka till med jobbsökandet;)