22 apr. 2010

Ointressant + hemmaträning...

Det kanske är helt ointressant men jag är så nöjd att ha kunnat stryka de 17 sakerna på min "dåliga samvetes"-lista...

Så, vips!, behöver jag inte ha dåligt samvete och oroa mig för dem längre... och kan börja jobba med (oroa mig för?) andra saker...

En del saker är bättre att göra direkt;)
Skönt!

PS: apropå dåligt samvete...så har jag börjat träna hemma (bikinisäsong 2010;), 15-30 min om dagen. Framför tv:n. Jag är ingen träningsmänniska, har aldrig gått på gym förutom som rehab efter ryggoperationen men nu har jag gjort ett hemma-träningsschema med enkla övningar, gummiband, hantlar, springa på crosstrainern etc + gå upp för trappan varje dag (4 vån) och långa promenader på helgerna...

Vi får se om det ger resultat: 10 veckor fram till semestern... målet är inte att gå ner i vikt (jo, kanske -2kg:) utan att bli fastare. Jag fortsätter även med min hälsosamma diet: fisk 3 ggr i veckan, sallad, grönsaker, fruktsmoothies och mindre alkohol, läsk, kaffe, godis etc. Observera att jag just nu äter en glutenfri kanelbulle;) så det är ingen strikt diet...

Tänkte jag skulle försöka få in detta med att träna hemma som vardagsrutin...en god vana för framtiden... Träningstips mottages gärna!;)))

Inga kommentarer: