20 apr. 2010

Små löjliga vardagssaker som gör mig glad...

Dagens små vardagligheter som gör mig glad! Ibland är det bra att stanna upp, reflektera och njuta av de där små löjliga sakerna som gör just dig glad...

SAKER SOM GÖR MIG GLAD, idag:
- Att min säng är så himla mjuk o skön att jag skulle kunna sova (för)alltid..
- Att duscha länge (5min?) och varmt!
- Att äta långfrukost: fil, flingor, te, tv och tidning...
- Att dricka en god hälsosam smoothie/fruktdrink...
- Att få en gullig liten email-hälsning från I ;)))
- Att solen sken när jag gick till butiken...
- Att jag har en liten egen butik & ateljé att gå till;)
- Att några trevliga kunder tittat förbi och pratat en stund...
- Att jag gjort en macka att äta när jag blir hungrig...
- Att jag bloggar;)

Lär dig uppskatta de små löjliga vardagssakerna...

Med den stora flygkrisen har jag förstått att många inte har nått perspektiv på tillvaron och får panik för de mest konstiga sakerna (som att missa ett föräldramöte?). Jag tror det senaste året i mitt liv har fått mig inse att så länge man har hälsan och mår bra har man allt man behöver;)

2 kommentarer:

Petra H sa...

Visst är det de små sakerna viktiga och jag gillar din vardagslista, ha ha, speciellt den första punkten!

Bella sa...

Ja, väldigt viktiga... Jag försöker fokusera på det positiva och njuta av små "moments"... även om de kanske bara varar några sekunder, nån minut...