16 apr. 2010

Tillbaka till mig...

Det är ganska skönt att vara tillbaka (faktiskt;), hade väntat mig att jag skulle känna ännu större lust att flytta tillbaka till Spanien, till Barcelona men staden visade inte bara sina bästa sidor utan jag blev även påmind om trafiken (läs avgaserna), pendlingen (minst 1h), de långa arbetsdagarna (9-6/7), priserna på boende etc...

Självklart ligger Barcelona mig nära hjärtat och någon gång i framtiden ser jag mig där, men inte just nu...

Jag är ganska nöjd med friheten som egenföretagare, kan faktiskt inte ha det så mycket bättre om vi bara pratar om mig och inte om SMiD, butiken, försäljning etc... Självklart skulle jag vilja bo med I, tillsammans i samma land, men då måste jag ge upp mina egna drömmar... Vilket jag inte är beredd på! Ännu...

Så, små steg i taget, nästa etapp är nu fram till sommaren, till midsommar då jag redan köpt en biljett till Spanien... (skönt att ha det att se fram emot;)

Fram till dess kommer butiken vara öppen även på TISDAGAR...

SMiDs Butik & Ateljé:
TISDAG-FREDAG 12-18
LÖRDAG 11-15


Jag tänkte spendera dagarna med att göra mönster, sy plagg och försöka hitta tillbaka till den kreativa Bella som drog igång detta kreativa kaos, som hade tusen nya idéer och älskade att designa o skapa. Någonstans på vägen känns det som jag tappat bort henne...

Det är där jag trivs bäst! Bland tyger, symaskinen, skisser, färger, bilder... I mitt lilla kreativa kaos hoppas jag hitta tillbaka till mig själv...

3 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt att läsa. Kör på magkänsla. Det brukar bli bäst så :). Stor kram och välkommen tillbaka till Sverige :).

Bella sa...

Tack! Jag testar ett tag till och ser vad som händer...
Jag lider ju inte precis;)
Vi får ses snart...
Kram

Emma sa...

Ja! -härligt att läsa.Kämpa på -nu är våren här och Europa håller på att klamra sig ur krisens grepp. Och ja, Barcelona har sina sidor. Ditt inlägg får mig att fundera ett extra varv på om jag också ska lämna staden för ett tag eller ej. Hmmm