11 maj 2010

10 saker som gör mig glad i vardagen;)

Hittade en "Happy-lista", inne hos någon blogg jag läste, där man skulle lista 10 saker som gör en glad;) Jag tycker det var passande då jag är inne i en period då jag försöker fokusera på det positiva, det som gör mig glad, ger mig glädje, små saker som gör mig vardags-lycklig...

1. Min pojkvän, min familj o mina vänner som lyssnar, förstår, stöttar, peppar, skrattar, får mig känna mig trygg eller bara finns där, alltid...

2. Kreativitet! Allt från att sy, göra mönster, skissa till att måla, sticka...

3. SOL! Värme! Vår;) Blå himmel... Ljuset;) (inte att sola utan att slippa frysa brr!)

4. Laga mat! God hälsosam mat, gärna med italienska smaker... glutenfritt;)

5. Havet, havsluft, strand, vatten (även att dricka;), att bada (gärna i ett varmt Medelhav), att duscha! Märks det att jag är vattuman?

6. Musik! DANSA;) Gärna till spansk eller latinsk musik! Shakira, Shakira!;)

7. Städa, organisera, planera, bestämma? (Just nu - festfixare;) Ja, det gör mig faktiskt glad;)

8. SOVA! i en (för?) mjuk säng med nytvättade lakan...

9. Film (feel good;) - Böcker (allt från deckare till chick lit) - Tv (amerikanska serier)

10. Choklad! Jag älskar mjölkchoklad (just nu: PLOPP)... och SAFT;) barnsligt gott;)


Vad gör dig glad i vardagen?

Inga kommentarer: