26 maj 2010

Dagens funderingar - Svensk Design!

Massor av knasiga saker har hänt idag, den konstigaste var nog att en tjej från svenska ambassaden i Jordanien ringde och ville att jag skulle marknadföra SVENSK DESIGN där med tanke på det svenska kungabröllopet och att världens ögon riktas mot Sverige...

Min sökoptimeringsstrategi för hemsidan www.svenskdesign.eu fungerar visst nästan för bra, för det är ju inte svensk design (i allmänhet) jag vill marknadsföra utan min svenska design, mitt klädmärke SMiD, mitt företag Svensk Mode & InredningsDesign AB... Jag klarade ut missförståndet men sen började jag fundera...

Tanken bakom att välja just SVENSK DESIGN var att använda delar av företagsnamnet och samtidigt hitta bra säljande ord att använda för att få så stort genomslag som möjligt... men har jag kanske valt ett för stort ord, ett för allmänt brett ord som inte handlar om mode och kläder. Svensk Modedesign?

Internet handlar ju mycket om sökoptimering, hamna högt (högst?) på söklistorna men då med rätt sökord. Är svenskdesign rätt sökord för SMiD?

Vad väntar man sig att hitta om man googlar svensk design??? Saker designade i Sverige? Svenskdesignade prylar? Svenskt mode?

Inga kommentarer: