6 maj 2010

Jag - en konstnär?



Jag tänkte måla en present, en tavla, har haft svårt att bestämma mig, för jag vill ge bort något speciellt och personligt. Men nu har jag varit och köpt akrylfärg, penslar och duk...

Expediten skrattade lite åt mig och jag fick känslan av att väldigt många kommer in och tror sig "konstnärer" bara för att de ska försöka måla en tavla...

Nej, långt ifrån professionell är jag men lite känsla för färg, form och att måla har jag ju ändå... (6 års designutbildning måste väl ha gett mig nått?)

Vi får se, jag tänkte testa mig fram, utan färdigt motiv. Jag har en idé (färg + geometriska former) men ska nog måla några stycken och sen välja...
Om jag blir nöjd kanske ni får en sneakpeak...annars slutar min konstnärskarriär ungefär samtidigt som den började;) hi hi hi...Nej, måla ska jag göra bara för min egen skull!

Låt kreativiteten flöda!

3 kommentarer:

Emma sa...

Klart du är en konstnär! Vad om inte annat är design? Att måla är kanske nytt för dig men du för det säkert fint. Hoppas på att du lägger upp en bild på bloggen när du är klar...

Frida sa...

Va kul!! Å va nyfiken jag blir på hur det går. kramkram frida

Bella sa...

Nu har jag målat två små tavlor med samma motiv olika färgkombinationer...men eftersom det är en present vågar jag inte visa de här på bloggen förrän jag gett bort den.
Men jag lovar visa;)