11 maj 2010

Kreativa drömmar - min livslista....

Efter en spännande kreativ helg är jag tillbaka i butiken. Jag är så nöjd, så glad och så tillfredsställd med vad jag skapat, med mina egna händer...

Jag o en tjejkompis har bestämt oss att söka till fler helgkurser, korta intensiva kreativa kurser där man kan få prova på det där vi skulle vilja lära oss. På min lilla lista* finns även keramik (drejning?), glas - glasblåsning nu när jag kan stryka silversmide. Jag är inte intresserad av att gå en lång kurs eller utbilda mig till det utan bara testa, få prova på...för skojs skull;)

Jag tror det är viktigt med mål i livet, drömmar och att försöka göra det man vill, nå dit man drömmer om, förverkliga sig själv och att inte behöva ångra sig (när man blir gammal;) för att man inte gjorde allt det där man ville, när man hade chansen...

Allt behöver inte vara stora saker, som att bygga ett hus, resa jorden runt eller få barn/gifta sig utan SMÅ löjliga vardagliga SAKER, som att jag hade aldrig tagit båten ut i Göteborgs skärgård (turista i din hemstad - Göteborg), smakupplevelser (prova annorlunda mat från Brasilien, Japan ((jag har medvetet aldrig provat sushi - rå fisk?;)), Afrika?) eller dansa tills solen går upp / skratta tills jag gråter / spendera en hel dag i sängen;) utan att vara sjuk...

Vad har du på din livslista?
Gå ner i vikt?, Skriva en bok?, Lära dig ett språk?, Resa?, Sluta röka?, Köpa en egen lgh/hus?, Gravid-Få barn?, Hoppa fallskärm?...

PS: Efter att ha sett bilder/filmer när min pojkvän flyger upp fallskärmhoppare har jag bestämt mig att ALDRIG prova;) Jag är väldigt höjdrädd och ett kontrollfreak så det är verkligen inget för mig eller för min pojkvän trots att han mer än gärna flyger upp fallskärmshoppare ;-)... hi hi hi

* Ja, detta är en del på min livsmåls-lista, efter saker jag vill uppleva, ställen jag vill resa till, saker jag vill göra/jobba med (= drömmar jag vill förverkliga...) kommer kreativa saker jag skulle vilja lära mig...

3 kommentarer:

Emma sa...

Turista i sin egen hemstad är guld. Just nu vill jag turista i Sverige...det står högst på min lista!

Lina Z sa...

På min lista finns bl.a. att lära mig spanska, prova på silversmide (!), få ett barn till, resa mer i Europa, t.ex Italien, Frankrike, Norge, Spanien, Irland, Storbritannien...
Bygga hus är en dröm också, som jag hoppas att vi någon gång kan förverkliga! :)
Gå på fler konst- och konsthantverksutställningar är en liten grej som jag skulle vilja göra mer av. :)

Bella sa...

Åh, lära dig spanska?
Jag skulle vilja bila i Europa (södra frankrike-italien), Åka båt i medelhavet (kroatien, grekland)
Oj, bygga hus. Nej, det skippar jag efter att ha följt min systers husbygge... Oj, va mycket jobb;)
Jag skulle vilja gå på mer musikkonserter...
Kul med dröm-livslistor;)