9 maj 2010

Kurs i silversmide...








Här visar jag lite bilder på processen, från en tunn skiva silver till en färdig silverring. Man fick välja helt själv vad man ville skapa. Jag hade ritat flera skisser på ringar så det var det jag försökte göra... Jag har aldrig tidigare testat, så det var helt nytt för mig. Det var sååå kul!

Lite spännande och häftigt att få såga, löda, banka, slipa och fila. Det tog ju lite tid men ändå mycket fortare än vad jag hade väntat mig. Första dagen gjorde jag en ring, andra dagen tre (3!). Så, så fort man lärde sig grunderna kunde man vara mer kreativ och jag vågade leka lite mer med former och idéerna flödade... Men ingen av ringerna såg ut som mina skisser;) utan det var enklare att prova o testa mer fritt...

Ska definitivt gå en silversmides kurs till, kanske till hösten... Om ni har möjlighet, rekommenderar jag verkligen silversmide.
PS: Du måste ha lite tålamod och tycka om snickeri/träslöjd-liknande saker...då kommer du älska det, som jag...

Inga kommentarer: