20 maj 2010

Nätverksmöte...

Igår var en helt galen dag, stressig från jag vaknade vid 07.00 till jag slocknade vid 01.00... Men jag hann med några timmars nätverksmöte (och bytte till mig lite nya pocketböcker;)

Jag pratade med en tjej som jobbar som skodesigner: om modevärlden, om hur jag jobbar, om att starta eget företag, om att driva egen klädbutik, om att designa skor...

Jag märkte att jag saknar att ha arbetskollegor, (designskolkamrater?), människor omkring som också älskar design, mode, kläder och allt vad det innebär. Eftersom jag pluggat & jobbat utomlands har jag alla mina (mode&design) kontakter o vänner i Spanien. Det är tråkigt! De är för långt borta, liksom...

Jag skulle behöva få lite feedback, lite kreativ input, lite peppning... Nästan alla som designar drömmer ju om att göra precis det jag gör (på sitt sätt, sin design) men ibland känns det som jag inte uppskattar det tillräkligt...
att leva drömmen är inte samma sak som att drömma om den(!?)...
jag skulle behöva någon som... Ja, som fick mig att förstå, vilja mer, kämpa hårdare, gav mig lust, drog mig frammåt...?

Allt det andra omkring (Ja, det är ju ingen dans på rosor att driva eget precis?) tar över. Förstör. Drömmen.

Inga kommentarer: