19 maj 2010

Klädbytarkväll!!!

Ikväll är det möte med Peppar-tjejerna (det kvinnliga nätverket PEPPAR jag är medlem i). Några av tjejerna, FRILANSARNA, har ordnat en klädbytarkväll + pocketböcker...

Så funkar SWAP:
- Alla tar med (hela o rena) plagg + pocketböcker (i det här fallet max 5 av varje) som man tror någon annan skulle ha tycka om och man vill byta bort. Kvalitet före kvantitet!
- För varje inlämnat plagg/bok får man en låtsaspeng.
- Alla får gå runt och kolla in de andras saker innan själva bytningen börjar.
- Start! Byte pågår...Swapping! Låtsaspengarna kan man byta mot någon annans inlämnade plagg/bok.
- Överblivna kläder tas med hem igen.

Sen blir det mingel o nätverkssnack... KUL!;)

Jag går, delvis för att det är nätverket som ordnar, annars är ju det lite dubbeltydigt att ha egen klädbutik och gå på klädbytarkvällar? eller??? Jag vet inte, det är inte riktigt min grej med second hand-kläder men att byta några pocketböcker gör jag gärna...

UPDATE: Jag bytte till mig några nya pocketböcker. Mina saker (några väskor och några tiaror) försvann fort;))) Så nu hoppas jag att deras nya ägare är nöjda och visar upp min design på stan...

1 kommentar:

Sofia sa...

Tycker att det låter som en fiffig idé. Ha det så trevligt!