6 maj 2010

Sy SMiD t-shirts i syateljén i klädbutiken...

Idag har jag släpat med mig overlockssymaskinen ner till butiken... Tänkte fortsätta sy t-shirtarna från klädbutiken istället för att sitta med det på förmiddagarna då tiden flyger iväg när man klipper ut mönsterbitarna i trikåtyget. I lugn och ro kan jag nu göra nya mönster och klippa ut mönsterdelarna i olika tyger och sen ta med allt till butiken där jag har gott om tid till att sy proverna...

Får se om det går lite fortare framåt?! Det svåraste just nu är att bli nöjd med proverna, hitta formspråket...

Hur vill jag egentligen att SMiDs t-shirtar ska se ut? Hur mycket ska jag våga blanda (tyger, färger?) utan att gå för långt? Hur lite utan att de blir tråkiga? mmh?

Provprocessen är helt klart den roligaste och mest kreativa men samtidigt den svåraste då man tar beslut som förändrar utseendet på det man skapar... (och sen ångrar man sig?)

Inga kommentarer: